Bioportal

Thursday, September 26, 2013

Prajitura Tosca

Ma bucur c-am descoperit aceasta prajitura. O prajitura cu crema de vanilie, ciocolata si biscuiti. Bun. Recunosc c-am avut ceva emotii cu blatul. Blat din albusuri cu mac si cocos? hmmm...imi era putin strain gustul. Dar in combinatia asta, este perfect! Bine, perfect pentru cei care nu au o problema cu macul, eu am intampinat ceva discutii la prima reteta in ceea ce priveste acest ingredient, insa am repetat reteta si fara mac ca sa fie pe placul tuturor. :)
Ingrediente:
Pentru blat:
8 albusuri
200 g zahar
100 g mac
100 g nuca de cocos
3 linguri faina
1 praf de sare
1 plic praf de copt
Pentru crema:
8 galbenusuri
150g zahar
700 ml lapte
4 linguri de faina;
200 g unt
 o esenta vanilie;

Pentru topping:
120 g biscuiti Petit beurre
200 ml lapte
 1/2 lingurita rom
200 g ciocolata cu lapte
50 g ciocolata neagra
50 ml frisca

Mod de preparare:
Separam albusurile de galbenusuri.Albusurile le batem spuma cu zaharul  iar galbenusurile le lasam deoparte pentru crema.
Dupa ce albusurile au fost batute spuma impreuna cu zaharul, adaugam semintele de mac, amestecam usor dupa care adaugam faina cernuta impreuna cu praful de copt.
Turnam compozitia de blat intr-o tava, tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit pentru circa 25-30 min la foc potrivit .
Cat blatul sta la cuptor pregatim crema.
Galbenusurile se amesteca bine cu zaharul, esenta de vanilie si faina si se subtiaza cu laptele. Punem compozitia pe foc si amestecam in continuu pana se ingroasa. Cand s-a ingrosat, luam vasul de pe foc si incorporam untul cu ajutorul unui tel pana se topeste.
Peste blatul copt si racit intindem crema, punem deasupra ei un rand de biscuiti pe care ii inmuiem in lapte. Dupa ce am asezat biscuiti glasam prajitura cu glazura de ciocolata.
Glazura de ciocolata: am rupt ciocolata bucatele mici, am adaugat frisca si am pus-o intr-o craticioara la topit, amestecand mereu..
Inainte de a fi servita se tine la rece cateava ore sau de seara pana dimineata.
Pofta buna!

No comments:

Post a Comment