Bioportal

Thursday, January 31, 2013

Chiftelute din quinoa si legume la cuptor

Ce este quinoa?Asta am intrebat eu cand mi s-a rostit prima oara acest cuvant.Si mi s-a spus sa ma uit pe internet si uitati ce-am gasit despre quinoa – „cereala-mama”, cum o numeau incasii.
In zilele noastre a devenit foarte apreciata datorita continutului mare de proteine (12-18%), de aminoacizi esentiali („caramizile organismului”), ceea ce o face sa fie o sursa vegetala de proteina completa.
Quinoa se gateste similar cu orezul, doar ca are timp de fierbere mult mai scurt, 15-20 min. In afara de fulgi de quinoa cu lapte, pentru mic dejun mai poate fi o alternativa fiarta. Ca mancare eu am gatit-o sub forma de pilaf, chiftele, salata sau in supe.
Quinoa, mi-a recomanadat-o o prietena, de atunci e in meniul familiei cel putin o data pe saptamana. O sa vedeti de ce, dupa ce o veti incerca macar o data.
Quinoa conţine proteine mai bune, mai usor de digerat decat cele din carne. Este o sursă extraordinară de calciu, asimilat mai uşor decît cel din lapte.
Boabele de quinoa sînt bogate în vitaminele A, C, D, E, K şi vitamine din grupa B-urilor. De asemenea, sînt o sursă bună de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. Datorită vitaminelor şi mineralelor, quinoa stimulează sistemul imunitar. De asemenea, boabele de quinoa încolţite sînt recomandate pentru tratarea tulburărilor cauzate de ficatul leneş: oboseală, alergii, balonare, indigestie cronică, puls slab.
Quinoa conţine mai mult calciu decît laptele, ajutand astfel la întărirea scheletului, a oaselor şi cartilajelor. Astfel, quinoa poate fi un bun factor de protecţie împotriva artritei, degradării oaselor, malabsorbţiei calciului şi a altor dereglări similare.
Quinoa este încadrată în categoria superalimentelor, alături de seminţele de in, germeni, mei, lucernă, aloe vera, orz verde, pătrunjel, alge marine, ştevie, floarea-soarelui, alge sălbatice verzi-albastre.
Astazi o sa va dau reteta de chiftelute din quinoa si cu legume la cuptor. Sper sa va placa!

Ingrediente
1 ceasca quinoa
2 cesti apa
1 ceapa
1 morcov
½ ardei rosu
5-6 fire patrunjel
2 oua
2 linguri faina
5-6 linguri  cascaval ras
sare, piper

Mod de preparare
Se pune quinoa intr-o craticioara impreuna cu apa si se fierbe pentru 10-15 minute. Intre timp morcovul se da pe razatoare, ceapa, ardeiul si patrunjelul se toaca marunt, iar dupa ce s-a racit quinoa, se adauga toare legumele, cele 2 oua, faina, cascavalul, se potriveste de sare si piper. Pe tava pe care urmeaza sa o bagati la cuptor, se pune hartie de copt. Se fac chiftelute, de dimensiunile dorite si se aseaza pe tava. 
chiftelute de guinoa

Se tin la cuptor aproximativ 15 minute pe fiecare parte, la 190 gr.C.
chiftelute de guinoa

Pofta buna!

1 comment:

  1. va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

    ReplyDelete