Bioportal

Friday, January 11, 2013

Ciulama cu ciuperci

Retete de post

Ciulama cu ciuperci

Ingrediente

 ½ kg ciuperci;
1 ceapa mare;
1 morcov;
1 radacina albitura;
5 linguri faina;
6 cani de apa pentru supa de legume;
sare;
piper;
ulei de masline sau un cubulet de margarina;
verdeata (marar, patrunjel)

Mod de preparare

Se curata ceapa, morcovul si albitura si se pun la fiert cu sare in 6 cani se apa. Separat se spala ciupercile, se taie in bucati ( eu le-am taiat mai maricele deoarece asa imi plac insa se pot taia feliute mici) si se pun intr-o alta craticioara la fiert, se adauga si putina sare.



Dupa ce legumele au fiert, se ia o craticioara sau tigaie mai inalta, se pun 2 linguri de ulei de masline sau un cubulet de margarina, apoi se adauga treptat cate o cana din zeama in care au fiert legumele (se poate pune si apa, dar eu am ales supa de legume pentru un plus de savoare), alternand cu cate 1-2 linguri de faina amestecand foarte bine pentru a nu se forma cocoloase. In total se pun cam 3 cani de supa si 5-6 linguri de faina. Daca s-au format cocoloase, rasturnati compozitia in blender, pasati si apoi puneti iar in craticioara si continuati ciulamaua. Se pune putin piper si sare (doar daca mai este nevoie).

 Cand ciulamaua capata consistenta dorita, se adauga ciupercile, se mai lasa pe foc 5-10 minute la foc mic. Se poate servi ornata cu marar alaturi de mamaliguta.



Pofta buna!

No comments:

Post a Comment