Bioportal

Thursday, January 31, 2013

Prajitura galaktoboureko

Cand am fost plecati in Grecia, am mancat o prajitura foarte buna acolo si stand pe net sa caut aceea prajitura, am descoperit-o pe aceasta.Si-am zis sa o incerc......si bine am facut! :)

Ingrediente:
1 pachet de foi de placinta
9 cani de lapte (in jur de 2,5 litri);
2 cani si jumatate de zahar,
esenta de vanilie/baton de vanilie;
2 cani de gris
8 oua
50 g unt pentru crema si unt pt uns foile

Pentru sirop
1 cana de apa
150 g zahar
zeama de la o lamaie

Mod de preparare:
Punem la fiert laptele cu zaharul pe foc pana se dizolva. Adaugam grisul si esenta de vanilie sau miezul de la pastaia de vanilie si lasam pe foc pana se ingroasa.

Luam compozitia de pe flacara si adaugam oualele pana obtinem un amestec uniform. Dupa ce s-a mai racit putin incorporam untul.
Luam o tava cu pereti inalti asezam jumatate din pachetul cu foi de placinta iar foile le ungem intre ele cu unt topit.

Turnam apoi crema de gris racita si avem grija sa aducem marginile foilor de placinta inauntru peste crema. Deasupra punem restul de foi de placinta unse cu unt intre ele si la fiecare foaie pusa ii aducem marginile peste placinta.

La sfarsit crestam placinta in cate portii dorim sa avem( eu sincer n-am reusit sa o crestez cum trebuie dar nu-i nici o problema, oricum o vom taia portii, in momentul servirii) si o dam la cuptor pentru 45 de minute sau pana se rumeneste frumos deasupra.
Siropul il facem din zaharul, apa si sucul de lamaie.Tinem pe foc pana s-a topit zaharul si incepe sa se ingroase putin.
Dupa ce scoatem prajitura din cuptor turnam uniform siropul imediat. Se lasa in tava, in bucatarie pe masa, pana a doua zi dimineata.


Pofta buna!

No comments:

Post a Comment