Bioportal

Tuesday, July 23, 2013

Galuste cu prune

Aseara am facut galuste cu prune. Insa la pofta mea de galuste, am pus la fiert vreo 10 cartofi, fara sa tin cont c-as putea sa ma satur doar din doua galuste. Asa c-o sa scriu reteta doar din 5 cartofi din care o sa va rezulte in jur de 20 de galuste. Acum, nu va ganditi ca mi-au iesit vreo 40 de galuste din 10 cartofi, nu. La cantitatile de jos eu am dublat pentru 10 cartofi, exceptie faina la care eu am adaugat vreo 20 de linguri cu varf.

Ingrediente:
5 cartofi potriviti;
2 oua;
8 linguri de faina alba (varfuite);
4 linguri de gris;
1 praf de sare;
1 lingura de ulei de floarea soarelui;
40 de grame de unt;
150 de grame de pesmet;
zahar (tos sau pudra) dupa gust;
zahar vanilat ;
scortisoara pudra;
10-11 prune curatate de samburi si rupte in jumatati.

Mod de preparare
Pentru inceput, punem cartofi spalati la fiert cu tot cu coaja. Cand sunt bine fierti, ii scurgem de apa si ii lasam sa se raceasca un pic cat sa-i putem atinge pentru a-i curata de coaja.
Dupa ce i-am curatat, se zbrobesc cu ajutorul unui blender, rezultand o pasta cleioasa. Adaugam cele doua oua intregi, un praf de sare, uleiul, grisul si faina. Se framanta rapid aluatul, fara a insista foarte mult, important sa nu se obtina un aluat greu ci unul care sa se adune intr-o bila si sa se desfaca de pe peretii vasului, dar care e inca lipicios fata de maini (la nevoie, mai adaugati cate o lingura de faina insa sa nu exagerati).


Spalam prunele si le taiem pe jumatate scotandu-le samburii.
In timp ce pregatim pesmetul, punem o oala cu apa la fiert. Incingem untul intr-o tigaie. Cand untul s-a topit complet, adaugam pesmetul si il rumenim, amestecand frecvent ca sa nu se arda. Dupa ce s-a rumenit, luam tigaia de pe foc si adaugam zaharul, zaharul vanilat, scortisoara. Putem pune si esenta de vanilie sau rom, sau daca avem semintele de la o pastaie de vanilie, pentru aroma.

Cand apa aproape clocoteste, adaugam in oala o lingura rasa de sare si trecem la modelarea galustelor. Cu mainile in permanenta udate cu apa rupem bucati din aluat cam de dimensiunea unei prune, le aplatizam in palma si adaugam jumatatile de prune dinainte pregatite.
Inchidem cu grija aluatul peste pruna, rotunjim galustele in palmele ude si le punem pe rand in apa clocotita. Galustele se vor ridica la suprafata, dupa cateva minute. In acel moment reducem focul la minimum si se mai fierb in clocote 4-7 minute, pentru ca grisul din compozitie sa absoarba umiditate, si pentru ca pruna din interior sa fiarba si ea.
Daca se doreste pruna mai cruda, se scot galustele mai repede. Cand sunt gata, galustele se scurg bine de apa si se imbraca in pesmetul dinainte pregatit. Se aseaza pe un platou si sunt gata de servit.

 Pofta buna!





No comments:

Post a Comment